Συμπληρώστε τους τομείς εφαρμογής / προτείνετε παραδείγματα
– Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
– Παιδεία
– Υγεία
– Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις – Κίνητρα για την υιοθέτηση
Συμπληρώστε τους τομείς εφαρμογής / προτείνετε παραδείγματα
– Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
– Παιδεία
– Υγεία
– Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις – Κίνητρα για την υιοθέτηση
Σημαντικοί τομείς επίσης είναι
– η Δικαιοσύνη
Δικαστικές αποφάσεις και δικογραφίες.
Επιπλέον, οτιδήποτε παρουσιάζεται ή πρόκειται να παρουσιαστεί σε δημόσιες αίθουσες, είναι δημόσια πληροφορία, φυσιολογικά διαθέσιμη σε όλους.
– η Οικονομία
Ισολογισμοί Τραπεζών, ΑΕ, κλπ που δημοσιεύονται σε ΦΕΚ, αλλά και καλύτερη οργάνωση της ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ώστε τα έξοδα να είναι αναζητήσιμα και επεξεργάσιμα. Τώρα δεν μπορεί κανείς να βρει από τη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ τις πληρωμές του Χ, ή τις πληρωμές που αφορούν (π.χ.) ταξίδια σε ένα φορέα. Χρειάζονται πρότυπα μεταδεδομένων, και εφαρμογή για να τα επιβάλλει.
Το Α/Λ μπορεί να βρει πεδία εφαρμογής σε κάθε τομέα της δημόσιας διοίκησης. Νομίζω πως με μικρή προσπάθεια μπορεί να αντικαταστήσει και σε μερικές ίσως περιπτώσεις να εισάγει νέες τεχνολογίες σε σχέση το κλειστο λογισμικό.
Περιπλανόμενος στα διάφροα φόρουμ Α/Λ έχω διαπιστώσει ότι υπάρχουν αξιόλογα άτομα με γνώσεις στα βαθύτερα μονοπάτια του λίνουξ. Η εκμετάλευση όλων αυτών των ικανών ανθρώπων για ανάπτυξη εξειδικευμένων λύσεων ίσως να είναι πιο εύκολη απ ότι φανταζόμαστε. Στην επεξεργασία κειμένου και φωτογραφίας, σε στατιστικές αναλύσεις, σε προγράμματα CAD νομίζω τα πράγραμμα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ο τομέας που ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη ανάπτυξη ώστε να μπορεί να εφαρμοστούν λύσεις Α/Λ είναι αυτός των Οικονομικών. Προγράμματα μισθοδοσίας δημοσίου, παρακολούθησης οικονομικών των περιφεριακών υπηρεσιών των υπουργείων, προγράμματας παρακολούθησης αποθήκης και προμηθειών, παρακολούθησης κατάστασης και ανάλυση ανθρώπινου δυναμικού ίσως χρειάζονται ανάπτυξη και προσαρμογή στις ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου
Ας αρχίσουμε από το πιο απλό το οποίο είναι η παραγωγή εγγράφων με το odt πρότυπο εγγράφων. Ας ξεκινήσουν σεμινάρια και εκπαιδεύσεις σε οργανισμούς για το λειτουργικό Linux σε μία έκδοση “καθαρή” π.χ. Fedora και όχι Ubuntu η οποία παίζει επικίνδυνα προς το παρών. Openoffice και νατιπαραβολή του με το Ms Office ώστε να δει ο κόσμος ότι μπορεί να κάνει τα ίδια πράγματα με διαφορετική οπτική.
Το κύριο πρόβλημα δεν είναι ότι δεν υπάρχουν λύσεις φτηνές αλλά ότι ο κόσμος εργάζεται με προιόντα συγκεκριμένης εταιρίας τόσα χρόνια και πάντα είναι δύσκολη η μεταφορά σε νέα περιβάλλοντα. Ταυτόχρονα θα πρέπει να υπάρξει και εξειδίκευση σε ΙΤ προσωπικό το οποίο δεν έχει ακόμα αρκετή γνώση σε Open source εφαρμογές! Τυγχάνει να εργάζομαι σε περιβάλλον με εκτεταμμένο δίκτυο και για τους γνώστες με Active Directory της Microsoft. Παλεύουμε τόσο καιρό να εγκαταστήσουμε κάποια μηχανήματα με Linux για άτομα με απλές εργασίες και όμως έχουμε συνέχεια προβλήματα. Θες λόγω της έλειχης τεχνογνωσίας, θες λόγω της έλλειψης ακριβού χειρισμού. Το παν πρέπει να ξεκινήσει από την εκπαίδευση στελεχών ώστε να διαχυθεί η τεχνογνωσία. Μετά προχωράμε παρακάτω.
Και εγώ πιστεύω πως το μεγάλο πρόβλημα εξάπλωσης των “open source” εφαρμογών είναι η μη τεχνογνωσία του ήδη υπάρχοντος IT προσωπικού στο Δημόσιο Τομέα. Παρόλα αυτά ένα πρώτο σημαντικό βήμα σε κάθε Δημόσια Υπηρεσία θα ήταν η αντικατάσταση των εφαρμογών Ms Office από ανοικτές εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου και όχι απαραίτητα από ένα πακέτο όπως είναι το Open Office. Πέρα αυτού σημαντικός τομέας όπου θα πρέπει να υπάρχουν ανοικτές εφαρμογές και βάση δεδομένων είναι κατά τη γνώμη μου ο τομέας HRM για κάθε Δημόσια Υπηρεσία.
Chris και Panagiotis έχετε δίκιο. Εργάζομαι σε υπηρεσία με αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες που με το κατάλληλο πρόγραμμα θα είμασταν υπόδειγμα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Χρειαζόμαστε λογισμικό για οικονομικά που να είναι ικανό να παρακολουθήσει το δημόσιο λογιστικό όπως προέκυψε από το καλοκαίρι του 2010, καθώς και πρόγραμμα για τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού που θα υλοποιήσει το νέο μισθολόγιο, βαθμολόγιο και θα παρακολουθεί τη γενικότερη υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου.